Sabján Hajnalka: Gyermek és ifjúságvédelem pedagógus szemmel
A gyermeknevelés a leggyönyörűbb, legkomplexebb és a legnehezebb feladat az életünk során, hiszen egy értékteremtő tevékenységről van szó. A felnövekvő új generáció – a gyermekeink, tanulóink közössége – testi, szellemi és lelki gyarapodásába fektetett szeretetünk, figyelmünk, fáradozásunk, munkánk a jövőben egyéni, közösségi és nemzeti, a társadalom szintjén is megtérül. A családi háttér meghatározó tanulmányi, majd magánéleti és munkahelyi karrier szempontjából is. Természetesen a legtöbb szülő igyekszik mindent megtenni a gyermekeiért,
de sajnos ezen törekvések változó kimenetelűek.
Ma a gyermeknevelésben kulcsszerepet játszik a pedagógusok és a szülők partnersége, hiszen a gyermek a nap jelentős részét óvodában, iskolában tölti. Az iskola a családok számára elfogadott, a normális élet része, a kapcsolattartás természetes szülő és pedagógus között. Tapasztalatom szerint a legtöbb szülő igényli, hogy a pedagógussal megbeszélhesse a gyermekével kapcsolatos tapasztalatikat. A gyermek fejlesztése, tanítása, nevelése során előforduló konfliktus-, vagy krízishelyzetekben a család és az iskola egymás segítésére, erősítésére lehet.
(…)
A publikáció teljes szövege itt olvasható: Sabján Hajnalka – Gyermek és ifjúságvédelem pedagógus szemmel
A publikáció szerzője Sabján Hajnalka, tanár.
Sabján Hajnalka matematika-technika szakos tanárként dolgozik egy kisváros 135 fős iskolájában. A kisváros előnyeként éli meg, hogy a családok nagy részét ismeri, illetve már ismerte mielőtt a gyermekeik iskolába kerültek. Tudatosan pozitívan használja ki ezt a lehetőséget a gyermek és ifjúságvédelmi feladatainak az ellátásában. Hiszi, hogy a nevelés-oktatás során a gyermekek számára maradandót nem az nyújt elsősorban amit tanítunk – hiszen jórészt azt elfelejtik -, hanem inkább az formálja őket, ahogyan, amilyen értékeket követve nevelünk, tanítunk.