A digitális formában történő számonkérés, vizsgáztatás eljárási szabálya
(1), A digitális formában történő szóbeli számonkérést megkezdeni csak akkor lehet, ha a vizsgázó a személyazonosságát hitelt érdemlő módon igazolta. A digitális formában történő számonkérés során úgy kell tekinteni, hogy a vizsgán az online vizsgázók személyazonosságának igazolása az aktuálisan használatos (ZOOM, TEEMS) rendszerbe való belépéssel megvalósul.
(2) A digitális formában történő számonkérés során az oktató és a vizsgázó kötelesek kölcsönösen együttműködve eljárni, a jóhiszeműség és tisztesség követelményének eleget tenni. A digitális formában történő számonkérés megkezdésével a vizsgázó elfogadja, hogy a számonkérés során nem használ nem megengedett eszközt, illetve más személy közreműködését nem veszi igénybe.
(3) A vizsgázónak a digitális formában történő számonkérés során olyan körülmények között kell számot adnia tudásáról, amely alkalmas arra, hogy a számonkérés zavartalanul, beavatkozástól mentesen és a szükséges technikai feltételek – hang és kép átvitelére is egyaránt alkalmas számítástechnikai eszköz – rendelkezésre állása mellett történjen.
(4) A digitális formában történő szóbeli számonkérés esetén a vizsgáztató oktatónak a számonkérésre egyszerre legalább két vizsgázót kell behívnia a számonkérés lebonyolítására szolgáló digitális értekezletre.
(5) A digitális formában történő szóbeli számonkérés egész időtartama alatt a vizsgázó köteles valós idejű, élő képet közvetíteni magáról, melyen személye egyértelműen felismerhető úgy, hogy arca, keze, valamint a felsőteste folyamatosan látható legyen a vizsgáztató oktató számára.
(6) A vizsgázó a digitális formában történő számonkérés során nem használhat fej/fülhallgatót.
(7) A megkezdett digitális formában történő számonkérést csak abban az esetben lehet minősíteni, ha a számonkérés során az online kapcsolat végig folyamatos volt.
Abban az esetben, ha a digitális szóbeli számonkérés során a vizsga megtartását lehetetlenné tevő technikai probléma (így különösen az internetes kapcsolat megszakadása)
- a) a számonkérés megkezdését megelőzően merül fel, akkor az adott napra esedékes többi számonkérés lebonyolítását követően ismét meg kell próbálni létrehozni a kapcsolatot. Ennek sikertelensége esetén biztosítani kell, hogy a vizsgázó a következő meghirdetett vizsgaidőpontban újabb vizsgakísérletet tegyen,
- b) a számonkérés megkezdését követően merül fel, akkor haladéktalanul meg kell kísérelni a probléma elhárítását, és a számonkérést folytatni kell, ennek során azonban az oktató jogosult más vizsgatételből is kérdést feltenni. Amennyiben a problémát nem sikerül olyan ésszerű határidőn belül elhárítani, amely a vizsgasikeres lebonyolítását nem veszélyezteti, akkor az adott napra esedékes többi számonkérés lebonyolítását követően kell próbálni létrehozni a kapcsolatot. Ennek sikertelensége esetén biztosítani kell, hogy a vizsgázó a következő meghirdetett vizsgaidőpontban újabb vizsgakísérletet tegyen.
(8) A technikai problémával érintett digitális számonkérés vizsga nem minősül érdemjegyszerzési kísérletnek és eredménytelen vizsgának sem.
(9) A vizsgáztató köteles a szóbeli vizsga eredményét a vizsga ideje alatt a Vizsgajegyzőkönyvbe rögzíteni, aláírásával hitelesíteni, a tanulmányi központnak megküldeni egy napon belül.
(10) A digitális formában történő számonkérés során mind a vizsgáztató oktatóra, mind a vizsgázóra kötelező érvényűek a jelen rendelkezésben foglaltak.
Zalaegerszeg, 2023. szeptember 15.