keresés a weboldalon

Felnőttképzési engedély száma: E-000611/2014. Felnőttképzési tev. eng.száma: E/2020/000158 Felnőttképzési tev. bej. száma: B/2020/001762

Vám-, jövedéki- és termékdíj-asszisztens

A Vám-, jövedéki- és termékdíj-asszisztensi szakképesítés kidolgozásának alapját az MKIK által a Közgazdasági ÁKT keretében 2020-ban kidolgozott vám, jövedéki és termékdíj ügyintézői munkakörök elemzések adták. Mindegyik elemzés kiemelte a sokrétű feladatok asszisztensiügyintézői bontásának célszerűségét, amely a feladatok hatékonyabb ellátását, az életpálya modell kialakítását és a céges munkaszervezés előnyeit szolgálja.

A vám, jövedéki és termékdíj szakmákban az ügyintézői szintek különválnak, de ezek közös alapját egy együttes asszisztensi képzésben célszerű kialakítani. Ezáltal az asszisztensi feladatok több szakterülethez együttesen lehet delegálni, a személyek szakmai fejlődése pedig a későbbiekben az érdeklődési körnek/cégprofilnak megfelelően építhető fel.

A vám, jövedéki és termékdíj asszisztens érdemben elvégzi a kereskedelmi ügyeletek realizálásának folyamatában felmerülő részfeladatokat, az ügyintézői munkakörben foglalkoztatottak felügyelete és irányítása mellett.

A szakképesítéssel rendelkező képes:

  • közreműködni a kereskedelmi ügyletekkel járó adminisztratív feladatok végrehajtásában,
  • ellenőrizni az ügyletek okmányait (számla, fuvarlevél, termékkísérő okmány, minden olyan okmányt, amely kapcsolódik a termék szállításhoz, vámkezeléshez, jövedéki adó és termékdíj fizetési kötelezettség megállapításához)
  • alapszinten használni az uniós és nemzeti vám- és jövedéki elektronikus szakrendszereket, illetve a termékdíj fizetési kötelezettség teljesítéséhez kapcsolódó elektronikus adatszolgáltatási platformokat,
  • közreműködni az EU integrált elektronikus kereskedelmi vámtarifa rendszerének (TARIC) összefüggéseinek, valamint a nemzeti jogszabályokban meghatározott kötelezettségek alkalmazásában,
  • elvégezni az importhoz vagy exporthoz kapcsolódó vám- és egyéb terhek megfizetésére vonatkozó kötelezettségek teljesítéséhez szükséges alapvető számítási műveleteket a hatályos jogszabályok ismerete és alkalmazása segítségével,
  • ellátni adatrögzítési feladatokat,
  • figyelemmel kísérni a kötelezettségekre vonatkozó határidőket,
  • közreműködni az elektronikus adatszolgáltatással, illetve nyilvántartások vezetésével kapcsolatos feladatokban,
  • közreműködni az illetékes hatóságok által végzett ellenőrzések adminisztrációs feladatainál.
Képzés óraszáma/időtartama

100 óra
Előzetes tudásszint felmérés figyelembevételével csökkenthető.

Időpontok

Tervezett képzés indítás: 2022. ősz
Minimum létszám: 10 fő
Részletek hamarosan

Képzés díja

A képzési díj csökkenthető az előzetes tudásszint felmérés figyelembevételével.
Részletek hamarosan

Képzésre jelentkezés feltételei

Iskolai végzettség: érettségi végzettség

Szakmai előképzettség: nem szükséges

Szakmai gyakorlat területe és időtartama: –

Egészségügyi alkalmassági követelmény: nem szükséges

Képzés alapadatai

Képzés pontos megnevezése: Vám, jövedéki és termékdíj asszisztens

Programkövetelmény azonosító száma: 04115010

Tanfolyam elvégzését igazoló dokumentum: tanúsítvány, melyet a felnőttképző intézmény állít ki

Képesítő vizsgára akkreditált vizsgaközpontban kerül sor. Az eredményesen vizsgázók képesítő bizonyítványt kapnak.

Vizsga

Tanfolyam elvégzését igazoló dokumentum: tanúsítvány, melyet a felnőttképző intézmény állít ki

Képesítő vizsgára akkreditált vizsgaközpontban kerül sor. Az eredményesen vizsgázók képesítő bizonyítványt kapnak.

Tanfolyam elvégzésével a következő feladatkörök végezhetők

Hazánk geopolitikai adottságainak valódi kihasználását jelentő logisztikai fejlesztések megvalósításához közvetlenül kapcsolódik vámszakmai tudás. A nemzetközi áruforgalom bonyolításának további fontos eleme a speciális termékkörökhöz kapcsolódó adó- és adminisztrációs kötelezettségek teljesítése, a termékdíjköteles termékek és a jövedéki termékek gyártásának és kereskedelmének vonatkozásában. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2019-ben elvégezte a vám, jövedéki és termékdíj ügyintézői munkakörök elemzését is, s szakmai szerepelők szakemberei mindegyik szakma kapcsán meghatározták az ügyintézői munka előkészítésében, konkrétan az adatrögzítési és adminisztrációs feladatok végrehajtásában közreműködő asszisztensi munkakör visszaállításának igényét. Pontosan meghatározták azokat a részfeladatokat, amelyeket az asszisztensi munkaerők önállóan, de természetesen a szakmai vezetőként támogató vám-, jövedéki vagy termékdíj ügyintéző (vagy kis-és középvállalkozások esetén általános pénzügyi vezető) irányításával el tudnak végezni. Az életpálya ezen első állomása megfelelő bemeneti feltételt jelenthet a külkereskedelmi ügyletekben járatlan érettségizett munkavállalók számára az ügyintézői továbblépés felé, miközben már a munkaerőpiacon elérhető kompetens szereplőként jelenhetnek meg. Gazdálkodók régóta megfogalmazott gazdasági és humánpolitikai igénye a vám, jövedék és termékdíj ügyintéző életpálya modell kialakítása. Vám-, jövedéki és termékdíj aszszisztens szakképzés, érzékenyítő alapképzésként ezen szakmák alapjainak megismerésével egy jól meghatározható életpálya modellt első lépését jelentik ezen pályát választóknak.

Betölthető munkakörök

– vám, jövedéki és/vagy termékdíj asszisztens
– vám-, jövedéki vagy termékdíj adminisztrátor

További képzési javaslat

04115009 Termékdíj ügyintéző

Vám, jövedéki és termékdíj asszisztens és Termékdíj ügyintéző képzésre való együttes jelentkezése esetén kedvezményes ár!

Központi elérhetőségeink:

92/319-393
fepih@fepih.hu

Ügyfélszolgálat:

8900 Zalaegerszeg, Rákóczi F. u. 4-8. I/2.

Ügyfélfogadás:

Hétfő - Csütörtök 9-12; 13-16
Péntek 9-12