keresés a weboldalon

Felnőttképzési engedély száma: E-000611/2014. Felnőttképzési tev. eng.száma: E/2020/000158 Felnőttképzési tev. bej. száma: B/2020/001762

Termékdíj ügyintéző

A Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv egyes célkitűzéseit alapul vevő Nemzeti Hulladékgazdálkodási Stratégia gazdaságpolitikai és közigazgatási céljainak elérése érdekében szükséges olyan munkaerő képzése, amely a normatív szabályok szakszerű végrehajtásával a körforgásos gazdasági modell piacgazdaságos rendszerének működtetésében alapvető szerepet játszik. A termékdíj ügyintéző feladata a magyarországi előállítás, valamint az Európai Unió és a harmadik országokkal folytatott áruforgalom kapcsán felmerülő termékdíjas feladatok ellátása, amelynek alapját a termékdíjas szabályok, a Kereskedelmi Vámtarifa szerinti árubesorolás, illetve az adózás általános szabályaiban meghatározott kötelezettségek jelentik. Kiemelt feladata termékdíj raktárak kialakításában, engedélyeztetésében és működtetésében való részvétellel gazdasági értéket teremtő termékdíj szakmai ismeretek tudatos alkalmazása, amellyel a gazdasági folyamatokhoz illesztett optimális termékdíjas és jogszerű környezetvédelmi eljárásokkal Magyarország versenyképességét segíti elő. A feladatai során a termékdíj ügyintéző a jogszabályoknak megfelelően kezeli az elektronikus okmányrendszereket – különös tekintettel az adóigazgatás által előírtakra, és eleget tesz az irat-és okmánymegőrzési kötelezettségének. Feladatainak ellátása során kapcsolatot tart a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szerveivel, valamint a kormányhivatalokkal.

A termékdíj ügyintézői szakképesítéssel rendelkező személy:

  • rendszeresen és rutinszerűen használja az Európai Unió integrált elektronikus kereskedelmi vámtarifa rendszerét (TARIC);
  • munkavégzése során megfelelően alkalmazza a termékdíjas szabályokat, és azt kiegészítő adó, számviteli és hulladékgazdálkodási szabályokat;
  • elvégzi a termékdíjas kötelezettségek teljesítéséhez szükséges számítási műveleteket;
  • munkavégzése során megfelelően alkalmazza a termékdíjas feladatok ellátásában való közreműködéshez szükséges termékdíjas, adózás és adóigazgatás eljárási jogszabályokat;
  • használja az adóigazgatási informatikai rendszereket és az elektronikus ügyintézés követelményeinek megfelel;
  • kiválasztja a termelési- és kereskedelmi ügyleteket érintő optimális termékdíjas eljárásokat és a jogszabályoknak megfelelően alkalmazza;
  • összegyűjti és kezeli a termékdíjas feladatok ellátásához szükséges adatokat;
  • feladatai ellátásához telefont, számítógépet, irodaszereket, bélyegzőket, fénymásolót használ;
  • tevékenységéhez kapcsolódóan papír alapú és digitális dokumentumokat készít, rendszerezi és kezeli a munkavégzés során keletkező iratokat;
  • gyakorolja az első- és másodfokú adóigazgatási hatósági eljárásokban az ügyféli jogokat és kötelezettségeket és közreműködik a jogorvoslati eljárásokban;
  • munkavégzése során megfelelően alkalmazza a termékdíj kötelezettséghez, illetve az állami támogatáshoz kapcsolódó szabálysértési és büntetőjogi felelősség szabályait, a termékdíjra vonatkozó jogi szankciórendszert.
Képzés óraszáma/időtartama

340 óra
Előzetes tudásszint beszámítással csökkenthető

Időpontok

Tervezett indítás: 2023. tél
Minimum létszám: 10 fő
Részletek hamarosan

Képzés díja

Az előzetes tudásszint felmérés alapján kerül meghatározásra.
Részletek hamarosan

Képzésre jelentkezés feltételei

Iskolai végzettség: érettségi végzettség

Szakmai előképzettség:
Vám, jövedéki és termékdíj asszisztens azonosítószám: 04115010 (jogelőd végzettségeket is figyelembe lehet venni) végzettséggel rendelkező személyek esetén további szakmai előképzettségi előírás nincs.

A Pénzügyi -Számviteli Ügyintéző – Szakmai azonosítószám: 5 0411 09 11 (jogelőd végzettségeket is figyelembe lehet venni) végzettséggel rendelkező személyek esetén további szakmai előképzettségi előírás nincs.

Vállalkozási ügyviteli ügyintéző – Szakmajegyzék szerinti azonosítószám: 5 0411 09 02 (jogelőd végzettségeket is figyelembe lehet venni), végzettséggel rendelkező személyek esetén további szakmai előképzettségi előírás nincs.

Logisztikai technikus – Szakmajegyzék szerinti azonosítószám: 5 1041 15 06 (jogelőd végzettségeket is figyelembe lehet venni) végzettséggel rendelkező személyek esetén további szakmai előképzettségi előírás nincs.

Környezetvédelmi technikus – Szakmajegyzék szerinti azonosítószám: 5 0712 14 02 (jogelőd végzettségeket is figyelembe lehet venni) végzettséggel rendelkező személyek esetén további szakmai előképzettségi előírás nincs.

Papírgyártó és -feldolgozó, csomagolószer-gyártó technikus – Szakmajegyzék szerinti azonosítószám: 5 0722 24 07 (jogelőd végzettségeket is figyelembe lehet venni) végzettséggel rendelkező személyek esetén további szakmai előképzettségi előírás nincs.

Hulladékfeldolgozó munkatárs – Szakmajegyzék szerinti azonosítószám: 4 0712 14 01 (jogelőd végzettségeket is figyelembe lehet venni) végzettséggel rendelkező személyek esetén további szakmai előképzettségi előírás nincs.

Papírgyártó és -feldolgozó, csomagolószer-gyártó – Szakmajegyzék szerinti azonosítószám: 4 0722 24 06 (jog-előd végzettségeket is figyelembe lehet venni) végzettséggel rendelkező személyek esetén további szakmai előképzettségi előírás nincs.

Aki általános (gimnáziumi) értettségivel, vagy nem szakirányú középfokú vagy felsőfokú végzettséggel rendelkezik, annak szakmai előképzettségként a meghatározott szakmai gyakorlat megléte bemeneti feltétel.
A szakirányú felsőfokú (jogi, közgazdasági/gazdasági, pénzügyi, (vám)igazgatás-szervező, közszolgálati, hulladékgazdálkodási szakmérnök) végzettség esetén sem szakmai előképzettség, sem szakmai gyakorlat igazolására nincs szükség.

Szakmai gyakorlat területe és időtartama:
A termékdíj ügyintéző szakképesítés megszerzésénél – az előírt szakmai előképzettséggel vagylagos követelményként meghatározott – szakmai gyakorlat jellemzői: időtartama legalább 6 hónap, amely egybefüggő időtartam és nem számít bele a GYED, a GYES, illetve a tartalékos katonai, valamint polgári szolgálati ideje; Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál termékdíj ellenőrzési szakterületen vagy termékdíj ügyben adóhatóság előtti képviseletet ellátó vagy tanácsadási tevékenységet folytató gazdálkodó szervezetnél (termékdíj képviseleti, adótanácsadói iroda, könyvelői iroda), vagy vámügyi tevékenységet végző gazdálkodónál, logisztikai szolgáltatónál, jövedéki tevékenységet végző gazdálkodónál teljesítendő, az eltöltött gyakorlati időt hitelt érdemlően igazolja (a szakmai gyakorlat igazolás tartalmazza a szakmai gyakorlat idejét, a szakmai gyakorlat alatt ellátott termékdíjas szakmai feladatokat és/vagy a betöltött munkakört). A szakmai gyakorlat abban az esetben tekintendő igazoltnak, ha termékdíj ügyintéző, vámügyintéző, jövedéki ügyintéző, logisztikai ügyintéző, szállítmányozó, raktárvezető munkakörben került foglalkoztatásra vagy nemzeti Adó és Vámhivatal állományának tagja és termékdíj ellenőrzési munkatevékenységet végzett, külön munkaköri besorolás hiányában termékdíj fizetési kötelezettség teljesítésével összefüggő munkatevékenységet végzett.

Egészségügyi alkalmassági követelmény: nem szükséges

Képzés alapadatai

Képzés pontos megnevezése: Termékdíj ügyintéző

Programkövetelmény azonosító száma: 04115009

Tanfolyam elvégzését igazoló dokumentum: tanúsítvány, melyet a felnőttképző intézmény állít ki

Képesítő vizsgára akkreditált vizsgaközpontban kerül sor. Az eredményesen vizsgázók képesítő bizonyítványt kapnak.

Tanfolyam elvégzésével a következő feladatkörök végezhetők

A költségvetési törvény és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatai alapján Magyarországon mintegy 25-30 ezer gazdálkodót érint környezetvédelmi termékdíj-kötelezettség, és a termékdíj bevétel évente 75-80 Mrd Ft körül alakul. A Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv egyes célkitűzéseit alapul vevő Nemzeti Hulladékgazdálkodási Stratégia gazdaságpolitikai és közigazgatási céljainak elérése érdekében szükséges olyan munkaerő képzése, amely a normatív szabályok szakszerű végrehajtásával a körforgásos gazdasági modell piacgazdaságos rendszerének működtetésében képes alapvető feladatok ellátására. A környezetvédelmi termékdíj-kötelezettséghez kapcsolódó tevékenységet végző ügyintézők nagyon széles spektrumú feladatokat látnak el, a kötelezettség megállapítás, a szükséges nyilvántartások kialakításán, a kötelezően előírt bejelentési és bevallási feladatok ellátásán, a hatósági ellenőrzésekben való közreműködésen át, a termékdíj optimalizációs javaslatok kialakításban való közreműködésig és a gazdasági partnerekkel való kapcsolattartásig. Emellett komoly gazdasági értéket teremt a termékdíj szakmai ismeretek tudatos alkalmazása a gazdasági folyamatokhoz illesztett optimális termékdíjas eljárásokkal elérhető nyereséggel, a termékdíj raktárak minősített ügyfeleiként megszerezhető egyszerűsítések előnyeivel.
Hazánk geopolitikai adottságainak valódi kihasználását jelentő logisztikai fejlesztések megvalósításához is közvetlenül kapcsolódik környezetvédelem és azon belül a termékdíj szakmai tudás. Az új képzési programmal a termékdíj ügyintézők ismereteit szélesíteni kell a legmodernebb logisztikai szolgáltatások, a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Stratégia hulladékgazdálkodási/körforgásos gazdaság, az elektronikus ügyintézés és termékdíj optimalizálási lehetőségek vonatkozásában.

Betölthető munkakörök

– Termékdíj ügyintéző
– Termékdíj raktár vezető/felelős

További képzési javaslat

Vám, jövedéki és termékdíj asszisztens és Termékdíj ügyintéző képzésre való együttes jelentkezése esetén kedvezményes ár!

Központi elérhetőségeink:

92/319-393
fepih@fepih.hu

Ügyfélszolgálat:

8900 Zalaegerszeg, Rákóczi F. u. 4-8. I/2.

Ügyfélfogadás:

Hétfő - Csütörtök 9-12; 13-16
Péntek 9-12