Kovács Krisztina: A két és fél éves korú gyermek óvodáztatási körülményei
Csontos Márta író, költő, műfordító, irodalomtörténész fogalmazta meg a következő gondolatot: „Van, akinek a lehetőség is probléma, van, akinek a probléma is lehetőség. ”Óvodapedagógus mivoltomat valódi hivatásként élem meg, s fontosnak tartom, hogy a kisgyermekkori neveléssel kapcsolatos jelenségekkel foglalkozzak. Neveléstudomány mesterszakon folytatott tanulmányaim során, egy az óvodapedagógusok körében végzett pályaelégedettségi felmérés során bukkantam rá kutatásom témájára, a két és fél éves korú gyermekek óvodáztatásával kapcsolatos témára, melyet a megkérdezett pedagógusok többen is, mint egy, a munkájukban nehézséget okozó tényezőt tüntettek fel. Számomra tehát ez a probléma lehetőség volt, hogy felkutassam az ezzel kapcsolatos véleményeket, tapasztalatokat, s mindennek a törvényi hátterét. (….)
A publikáció teljes szövege itt olvasható: Kovács_Krisztina_A két és fél éves korú gyermekek óvodáztatási körülményei
A publikáció szerzője Kovács Krisztina óvodavezető.
2017-ben végezett a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karán óvodapedagógus alapszakon, s ugyancsak az „alma mater” falai között végezte el 2019-2021 között a neveléstudomány mesterszakot. Alapszakos tanulmányainak befejezését követően rögtön elhelyezkedett a szakmámban, melyet azóta is valódi hivatásként él meg. Feladatának tartja az élethosszig tartó tanulás melletti elköteleződést, az önfejlesztést, valamint olyan tudás, olyan tapasztalatok megszerzését, mellyel segítheti a rábízott gyermekek fejlődését.
Jelenlegi tanulmányaival az a célja, hogy szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető lehessen, s ezáltal olyan korszerű szakmai ismeretekre tehessen szert, mely segítségével még elhivatottabban vezetheti azt az óvodát, ahol 2021 ősze óta vezető.